Ez a funkció jelenleg nem működik. Vagy mégis? Ki kellene próbálni...

Üdvözlet Horvátországból

2011.03.12. 21:42

írta: kundavid

Gondoltam, a nap folyamán kiírom Facebookra mobilról, hogy "Üdvözlet Horvátországból" vagy valami ilyesmi, azonban volt egy apró bökkenő: Horvátországban nem találtam wifit. Kerekeztem, oda-vissza 58 kilométert.

Reggel felkeltem, és mielőtt még teljesen magamhoz tértem volna, megálmodtam, hogy akkor ma letekerek Horvátországba. Már évek óta rajta van a tennivaló-listámon, de még soha sem fogtam bele. Ma viszont mint egy megvilágosult Buddha, bepakoltam a szerszámoskészletem, útlevelem és a 2008-as nyaralásból hátramaradt kunámat, és elindultam. (Azért szóltam anyámnak, hogy most akkor elmegyek, és bizonytalan ideig nem jövök haza: ha nem érnék haza hétfőig, szóljon a rendőröknek, hogy a telefonomba épített GPS alapján keressenek meg.) Az első kilométerek nehezen mentek, hiszen a kerekek lelaposodtak a télen, viszont miután felpumpáltam őket, nem volt megállás a horvát határig. 

Ha ti nem is, én még nagyon is emlékszem a Balaton-túrámra, amikor nem egyszer hagyott ott a kedves kerékpár, de most ilyen problémám nem volt. Egyedül az volt probléma, hogy amint áttekertem a határon, szembecsapott a horvát szembeszél. Nem tudom, hogy náluk ez hogyan működik, mindenesetre Magyarországon nem tapasztaltam számottevő légköri mozgást (habár ez lehet, hogy azért van, mert horvátoknál nincsenek fák az utak mentén).

Ugyebár kicsit izgultam, hogy mi lesz a "túloldalon", autóval ugyan már jártam arra nem is egyszer, de kerékpárral még soha. Reggel rákerestem az ottani KRESZ-re, és hogy mi vonatkozik a kerékpárosokra, de érdemben nem kerestem, és nem is találtam információt. Meg is kérdeztem a határőr bácsit, hogy milyen szabályok vannak a kerékpározással kapcsolatban, de csak annyi választ kaptam, hogy nem sokkal tér el az itthoni szabályoktól. Ok, akkor menjünk tovább. Ahogy a határ és Donji Miholjac között kerekeztem, "felfedeztem" a régi Harkány - Alsómiholjác vasútvonal maradványait.

Az eredeti cél Alsómiholjác volt, de kicsit korábban értem oda a tervezettnél, ezért úgy döntöttem, hogy elmegyek még a legközelebbi faluig. Végülis Rakitovica faluig mentem, majd egy gyors ásványvíz-vételezés után meg is fordultam, és ráálltam az eredeti tervre: 2008 nyara óta keresek narancs ízesítésű Nestea-t, amit azóta sem találok, csak annyit tudok róla, hogy Horvátországban forgalmazzák. 3 boltban is jártam, de sajnos nem találtam, úgyhogy a következő látogatásomig feladom a keresést.

Hazafelé sem történt velem semmi különös, csupán a hátsó fékem fogott rá a kerékre, úgyhogy egy gyors szervíz után folytattam is az utamat. Idén először ültem kerékpáron, egész jól bírtam, csak egy kis izomláz van a combomban. Legközelebb - terveim szerint - már nem csak látogatni megyek a határ másik oldalára, hanem kerékpározni is a következő útvonalon: Siklós - Harkány - Drávaszabolcs - Donji Miholjac - Belišće - Beremend - Nagyharsány - Siklós útvonalon, kb. 75 km. Ámen.

Szólj hozzá! horvátország kerékpár


A bejegyzés trackback címe:

https://kundavid.blog.hu/api/trackback/id/tr552734454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Keresel valamit?

Az alábbi form segítségével kereshetsz a Kundenzátoron:

Így se? Értesíts egy kommentben, esetleg e-mailben!

Apróbetűk, blabla

Creative Commons Licenc

Az oldalon található írások (illetve saját képek) a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználhatóak.


kundavid@index.hu
süti beállítások módosítása