Ez a funkció jelenleg nem működik. Vagy mégis? Ki kellene próbálni...

Képzelt levél Vol.2

2011.03.27. 23:43

írta: kundavid

Mérhetetlen idegeskedésem és felháborodásom tárgya - ugyan ki nem találnátok - nem más, mint az iskola. Most nem is a tanárokban, hanem a felsővezetésben csalódtam igazán, élükön dr. Bachmann Bálint dékán úrral. (Emlékeztek még Hoffmann Rózsára? Na, ez nem lesz olyan jó.)

Tisztelt Dékán Úr!

Ma, 2011. március 27-én, egy szép nyugalmas délelőtt olvasgattam a bejövő e-mail üzeneteimet, amikor megpillantottam a Rektor úr - immáron szokásos - havi levelét. Ebben összegezte, hogy mi történt az elmúlt időszakban az egyetem életében. Megrökönyödésemre olvastam a következő sorokat:

Új nevet kapott a Pollack
Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Karra változtatta a PTE Szenátusa a korábbi, Pollack Mihály Műszaki Kar elnevezést, elfogadva Dr. Bachmann Bálint dékán előterjesztését. A névváltoztatás célja, hogy a jövőben jobban megjelenjen a kar informatikai képzési profilja, ami egyre fontosabb teret foglal el az oktatásban. [Forrás]

Első olvasatra nem tudtam eldönteni, hogy örüljek-e vagy sem. Egy pillanatra eszembe ötlött, hogy talán ezzel kívánták kifejezni, hogy az informatikai képzés valójában nem műszaki tudomány, de ezt az ötletet gyorsan elvetettem. Félreértés ne essék, én tisztelem az informatikus kollégákat, csak nem értem, hogy miért hívják a képzést mérnök informatikus képzésnek...

Ennek az egész névváltoztatás dolognak se füle - se farka. Körülírni persze lehetetlen, egy kedves Pollackos oktatóm szavaival élve "Fasság". Nem értem, hogy mi értelme van kiemelni egy szakot a többi közül, és beletenni a kar nevébe. Ugyanis ennyi erővel lehetne Pollack Mihály Műszaki és Villamosmérnöki Kar, vagy Pollack Mihály Műszaki és Építészeti Kar, esetleg Pollack Mihály Műszaki és Ipari termék- és Formatervező Kar.

Én elhiszem, hogy ki kell emelni a Kar informatikai képzési profilját, de, hogy őszintén megmondjam, nálam ez alapból benne van abban a szóban, hogy "Műszaki". Ennél tovább ragozni egy "Műszaki" kart csak bonyodalmas, hosszas, ismétlődő, fölösleges. Ugye adódik a kérdés: Ennek milyen költségei lesznek?

A diákigazolványokat nem kell lecserélni, hacsak nem változik a "PMMK" rövidítés, de vajon az új táblák elkészítése, új nyomtatványok készítése, az új honlap vajon hány millió forintba kerül az egyetemnek? Ha már nagyon hajlanak a névváltoztatásra, akkor szerintem a legegyszerűbb dolog az lenne, ha a Kart egyszerűen átneveznék "Műszaki Karra", mert a Pollack manapság már nem azt jelenti, hogy milyen jó építésznek lenni, hanem, hogy hány hónapig lesz a friss diplomás munkanélküli. Ne vegye sértésnek, de a saját szociális közegemben (Siklóson) koránt sem dicsőség Pollackosnak lenni, sokan lenézik az egész kart. Ezt nem lenne nehéz felszámolni, de sajnos az érdemi változások helyett csak azt kapjuk, hogy kibővül a Kar neve egy "Informatikai" szócskával, semmi mást.

Maradok tisztelettel, tiszteletteljes hallgatója:
   Kundenzátor.

Szólj hozzá! egyetem abszurdisztán szánalom pmmk


A bejegyzés trackback címe:

https://kundavid.blog.hu/api/trackback/id/tr592777226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Keresel valamit?

Az alábbi form segítségével kereshetsz a Kundenzátoron:

Így se? Értesíts egy kommentben, esetleg e-mailben!

Apróbetűk, blabla

Creative Commons Licenc

Az oldalon található írások (illetve saját képek) a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználhatóak.


kundavid@index.hu
süti beállítások módosítása